Imagine

John Lennon






 


Imagine ther's no heaven
It's easy if you try
no hell below us
above us only sky
imagine all the people
living for today....


Imagine there's no countries
it's isn't hard to do
nothing to kill or die for
and no religion too
imagine all the people
living life in peace...

You may say I'm a dreamer
but I'm not the one
I hope someday you'll join us
and the world will be as one


Imagine no possessions
I wonder if you can
no need for greed or hunger
a broutherhood of man
imagine all the people
shaning all the worid...

You may say I'm a dreamer
but I'm not the one
I hope someday you'll join us
and the world will live as one





想像してごらん 天国なんてないと その気になれば簡単さ 僕らの足元に地獄はなく 頭上にはただ空があるだけ
想像してごらんすべての人々が 今日のために生きていると

想像してごらん 国なんてないと そんなに難しいことじゃない 殺したり死んだりする理由もなく 宗教さえもない
想像してごらん すべての人々が 平和な暮らしを送っていると

僕を夢想家だと思うかもしれない だけどぼくひとりじゃないはずさ 
いつの日か きみも僕らに加わればこの世界はひとつに結ばれる

想像してごらん 財産なんかないと 果たしてきみに出来るかな?欲もなければ飢える必要もなく ひとは皆兄弟なのさ
想像してごらん すべての人が世界を分かち合っていると

僕を夢想家だと思うかもしれない だけどぼくひとりじゃないはずさ 
いつの日か きみも仲間に加わって世界はひとつに結ばれる


 


ジョン・レノンのイマジンは、非常に仏教に近いと思います
天国もない、地獄もない、ただ頭上には空があるだけ・・・
国もない、宗教もない、殺人も死もない、すべてのひとが平和な暮らしを送っている・・・
そんな世界を想像してごらん、とジョンは歌っています
きっとみんなも思っているはずだ、財産も欲も飢えもない世界を
夢みたいかもしれないけれど、いつか、世界はひとつに・・・

イマジンは、お釈迦様の慈悲に近い、そう思います


GOD myourei world ページのトップへ